Wednesday, January 28, 2009

anekdot


kadang2 kehidupan memberikan kita pelbagai pilihan
jika masih dibwah 20an boleh la utk tidak memikirkannya
namun jika usia yang meningkat membusung
adakah kita masih tidak tahu apa yang dikehendaki dalam hidup

menjalani kehidupan sebagai manusia
remaja yg masih diambang pembelajaran
menuntut kita menerokai setiap susur jalan sendiri
adakah jalan yg dipilih membawa keindahan fana
mahupun mempengaruhi "ala bodohnyer aku dulu".
buat keputusan menggunakan otak lembu

dilema dalam mencari erti masa depan
terewang-ewang jika ditambah pula tentang
kejayaan remaja seusia kita yg sudah mampu tersenyum
dan memiliki segedung harta dan mendabik bangga

bayangkan( pejam mata ek)
anda sudah berada di semester 4 degree
setelah berehat dr bekerja selama 2 tahun
kemudian mendapat offer kerja
gaji yg "umpph" serta sinar kearah
kemewahan hidup.

namun melihat situasi terkini
pelajaran tinggi mampu menjadi tiket
menampung kegusaran masa depan
jika berlaku krisis yg maha tak terduga

lantas aku menitipkan
"ntah la fikirlah mane yg terbaik, aku akan sokong mane2 keputusan ko"
cliche ayat la!

buntu?
kol me!hehheh
free consultation




3 comments:

Huzai Mansor said...

Haha. Ala-ala jayzuan gitu. Aku mau kontek!!!

joabdullah said...

ceh nk jugak ngn jay tuh
nk no kontek ek
ele
cr je kat yellow pages.hahha
wes LI how?

Huzai Mansor said...

Email lah ke aku nanti yer kontak kau. LI sangan membosankan dan memenatkan okey!!! Uargghh!!