Saturday, January 17, 2009

quote suara hati berpolitik dunia

tahniah kerna suda selamt berkempen.
aku amat benci menulis issue berkaitan ini-politik
keputusan memihak pada PAS yg kalahkan BN dan
parti bebas
di KT td.
kawan aku ckp..
" wah.PAS menang!mesti sek2 ye bowok pengundi HANTU baktu leh menang
aku tadop bukti la tapi org PAS gitu gok kalo BN menang"
sorang lagi kawan aku buzz
"sek BN pah kaloh ni dakyoh nk sekat la pemberiang laptop2 kpd budok2 darjoh lime thn depang mitok tlg tunai la janji2"
sambung member ke3
"Dok kire la sape menang pom janji taw maklamat dan tujuan nk baloh2 pom sesama diri gok org melayu belaka,patot duk semeja bincang molek2 bekerjasama bincg nk majukan MELAYU tp masing2 nk cr saloh masing2.doh pahtu bile yer nk maju.dokkan maju nyer kalo masing2 berebut nk jawatan sebab satu mende je DUIT.dok kire la kerajaan ke pembangkang!masing2 gaduh nk cari saloh and tambat hati org utk menang.lepah menang berjuang la pahtu aim utama duit. bile nk berubah?marila pakat ramai2 dakyoh nk cr saloh sape.sape betol sape dop.sape dop iman sape dop.wat penting BERSATU.same MELAYU kan same ISLAM."

quote ini diterjemah hasil intrview dgn suara2 belakang
tidak dapat dinyatakan identiti mereka
namun mereka ikhlas.


"Bangsa lain memegang pelbagai kepentingan dalam ekonomi, siapa pun tak kata apa. Ini masalah orang Melayu. Di kampung orang Melayu berpecah kerana politik, di bandar berpecah kerana ini (wang)."-YB Tan Sri Syed Mokhtar Albukhary.


4 comments:

mrfarme said...

perlukah gmbaran jerawat engko kt blog ko nih.. adakah ia satu pelaris atau reality evidence dimana bukan sume yg burok di luar burok juga di luar...

pe kesoh pasai politik2 nih joeji.. mung dok sengap2 mace bese doh le..
pas mung doh jd winner doh..
everiting gonna b o'white!!!
wahahaha..
;p

joabdullah said...

wes.farmy.gile r weh.aku di tengah2 la.im not beratkan mane2 parti
dat all interview scr YM wif sum of ma fwenz yg obses politik.dun get wrong ek.

owh sempat gak aibkan aku ya!scr maya dgn issue paling clasik-jerawat.haha
siap ko!

FadzniMuhammad said...

aku bukan la peminat setia politik.. and aku xkesah pun sape yang mnang kat sne.. yang penting org melayu yang pegang..but org melayu skang xbersatu...nk berpecah jer..huhu..kecewa aku..hakhak..

isu jerawat pamiepimoo sgt sensitif!!wahahahaha

joabdullah said...

thanx apad.
ko mmg pemiinat jerawat aku.hahha
aku taw ko seblah aku dlm isu jerwt ni.hahahha