Monday, May 4, 2009

halim the perfume


last wiken alim dtg
ex matrix-collegemate whu are alredy berhenti belaja
2-3bulan lepas dan memasuki talisman-oilngas kompeni
offshore punye keje la.

kalo dulu
alim: "jo patot ke aku pg,aku dpt offer ni,talisman offshore kat ganu+vietnam,"
aku: wah.offshore!(muka capang)wah..sial ko
pg r..kalo aku jadik ko aku mmg blah je
bodo susah nk dpt tuw!"(bajet bapak ko ceo talisman)
alim:tp xkan aku nk kuar nk byr mara lagi mcm2 ar.
aku: k,skng pe yg ade dlm hati ko brape % hati ko nk pg?parents ckp pe?"
alim:deorg ok.mak aku xbg keje bapak aku sempoi.tapi aku 60% nk g 40% xmo.

selang brape mgu
selepas lama tak nmpk berkeliaran sekitar kolej
akhirnya

ini pesanan SMS
"jo,aku tgh training ni kat instep kat ganu,aku jadik pg talisman."


nah!pe susah.
balaja ke keje ke sama je
rezeki mane2 bole dpt tapi peluang susah
selagi dpt belaja belaja la sguh2
kalo dpt keje yg best lagi elok

last wikend trun kolej aku
cr aku bwk kuar belanja sikeret resepi siap payunk salon rambut ag
ngn dtg dgn impian nk beli keta baru dan gaji yg menghampri 6ribu.
dan dgn makwe cikgu upsi yg baru
apa lagi.heaven la ko!


berbahagiala ko alim
semoga membawa pulang bertan2 crude oil utk sahabat mu ini yg
masih terkudap2 belaja ntah2 pe2 tah
walopom dlm exam week sempat bloggin(mampos ar!)

No comments: