Sunday, December 13, 2009

haiku

manusia selalo melihat luaran dan apa di mata hias lalu meletakkan
persepsi yg pelbagai dan mampu membawa simpanan tetap di otak
negative mahupun positive.
aku ditegur supaya mengepost entry yg lebih menarik
dan aku terpukul
namun aku sedar selagi sekuat sekeras
aku mencuba utk menjadi org lain aku akan ilang
dan lost a part of aku.
mereka di sekeliling hanya insipirasi dan ilham
dan otak ini yg akan memproses mengikut kreatif
ia berlaku juga dlm mana2
even ko addicted in photography,designs, fesyen, muzik though makanan.

mcm ade mak cik di sebuah kampung di utara daerah di negeri terengganu
melarang anak remajanya umo 19 dr berjinak2 dgn gitar
katanya tak kemana.
apa lagi memberontak.
mak cik.kene paham
adalah untuk melihat org yg kita sayangi bahagia adalah melepaskannya
didalam lingkungan bahagianya tanpa kita menghalang.
kwn aku rilek je ade band sendiri sambil wat part time sambil sambung master
aidil namanya ini sambungannya.

apa hak kita menghukum dan membidas
kutuk mmg kutuk tp jgn makan dalam
siapakah manusia terhebat dan terbaik yg belom mengutuk org lain
ataupun objek sekeliling
kita mengutuk dlm kita berkata kata
walhal ringan serta hal kacang
nmpk sama2 gelak sampai terguling
namun simpan makan dalam sampai dendam.

lek la bhai.
novel menceritakan dr awalan hingga akhiran plot terwujud
namun haiku adalah ringkasan yg terjadi di antara situasi dalam plot itu.
make it simple sahaja!

hingga kini dia merahsiakan sesuatu
namun mlm ni aku taw dia juga mengikuti ku
dan mempunyai blog sendiri. ini dia.hahaha

selamat mencarut dan mengarut.
hahaha

3 comments:

doloh m.n. said...

jeng nguh kat mung takdok chatbox..aku dok dang, baru sambung belajor pulok boh

nHzWaNiE said...

bravo!!! great!! suke2!!
peewiitt!!! sape dia 2?? haha.. cite r ckit.. =P

joabdullah said...

dolloh-- xpe kekgi aku v no aku ke mu.kte deal r molek..hahah

wanie-elew dang2 suke kan.hahah
tenkiu beb.ade la.rahsia.hahhaa
bekas bibik umh!