Saturday, January 16, 2010

anna alfhatunnissa


"tidak ada seorang pun yg mampu melawan kehendak takdir semuanya sudah terprogram di luh mahfuz.hari,tanggal,minit dan detiknya"- anna

Haram-haramkah aku
Bila hatiku jatuh
cinta
Tuhan pegangi hatiku
Biar aku tak jadi melanggar
Aku
cinta pada dirinya
Cinta pada pandang pertama
Sifat manusia ada padaku
Aku bukan Tuhan

Haram-haramkah aku
Bila aku terus menantinya
Biar waktu berakhir
Bumi dan langit berantakan
Aku tetap ingin dirinya
Tak mungkin aku berdusta
Hanya Tuhan yang bisa jadikan
Yang tak mungkin menjadi mungkin


Aku hanya ingin cinta yang halal
Di mata dunia juga akhirat
Biar aku sepi aku hampa aku basi
Tuhan sayang aku
Aku hanya ingin cinta yang halal
Dengan dia tentu atas izinNya
Ketika cinta bertasbih
Tuhan beri aku cinta

akhirnya versi/episod/siri Ketika Cinta Bertasbih 2 berjaya memenuhi wishlist of these hayat!semoga dipertemukan menemui anna.jelas dan bermilik!amin

8 comments:

doloh m.n. said...

cung gilerrrr.....


indahnya ciptaan tuhan, subhanAllah!!

cHiN said...

fuhhhh... *speechless*

joabdullah said...

owh cik dermasole
sememangnya.
susah cr kat mlysia ni!

Awliya Mu'nisah said...

Rasulullah bersabda yang bermaksud: “Ada empat wanita mulia yang juga penghulu segala wanita di dunia.


“Mereka ialah Asiah binti Muzahim, isteri Firaun; Maryam binti Imran, ibunda Isa; Khadijah binti Khuwailid, isteri Rasulullah saw dan Fatimah binti Muhammad,”
(Riwayat Bukhari)

mantissa said...

menghayati sebuah makna dan erti cinta..walaupun payah untuk berbahasa tentang cinta

mantissa said...

ish...

doloh m.n. said...

mung ganah sekali tobak pung..wak lagu ah joo

joabdullah said...

pok loh- wat lagu gane loh ade doh lagu ni...melly goslow wat doh ..kekgi ar aku wat aku post ke mu..haha


cik auwliya..
sesungguhnya identiti anda sudah diketemukan dr mulut anda sendiri
semoga anna menjdi panduan anda!eheh